Pszichológiai tanácsadás, coaching, relaxáció a XI. kerületben

Hónap: 2015 július

Pszichoszomatikus betegségek kezelése

Testi tüneteink hátterében sokszor lelki problémák is állnak. A mindennapos stressz, illetve azok a negatív hatások, melyekkel a munkahelyünkön vagy a magánéletünkben nem tudunk megküzdeni, pszichoszomatikus betegségek formájában is utat törnek a szervezetünkben. A lelki illetve szellemi egyensúlyunk fenntartása kulcs szerepet tölt be a testi egészségünk megőrzésében. 

Pszichoszomatikus betegségek lehetnek:

– Mozgásszervi betegségek (csontok, izületek, izmok fájdalma)
– Idegrendszeri betegségek (fejfájás, migrén, idegbecsípődés, hátfájás, isiász)
– Légzőszervi megbetegedések (köhögés, torokfájás, hangszallagok, pajzsmirigy alul vagy túlműködés, tüdőgyulladás, asztma)
– Az immunrendszer megbetegedései (autoimmun betegségek, fertőzések, gyulladások, allergia, krónikus fáradtság)
– Szív és érrendszeri betegségek (szívritmuszavarok, mellkasi fájdalmak, vérnyomás problémák, keringés, érelmeszesedés, trombózis, stroke, agyvérzés, viszértágulat)
– Az emésztőrendszer megbetegedései (ételallergiák, elhízás, anorexia nervosa, bulimia, rossz emésztés, gyomorégés, émelygés, candida, vastagbél gyulladás, székrekedés, hasmenés, máj és epehólyag gyulladás, cukorbetegség)
– A vizelet elválasztó rendszer zavarai (vizelettartás zavarai, hugyhólyagfertőzés)
– A nemiség és a szaporító szervrendszer zavarai (mell, hüvely, méh betegségei, menstruációs problémák)
– Bőrbetegségek (kiütések, viszketés, ekcéma, szemölcs)
– Látó és halló szervi betegségek (szem és fül betegségek, egyensúlyvesztés)
– Mentális zavarok (idegesség, szorongás, depresszió, pánikroham, álmatlanság, függőségek)

A lelki eredetű testi betegségek okai:

A testi betegségeink tünetei soha sem elszigetelt jelenségek. Segítenek nekünk, utat mutatnak abban, hogy megtaláljuk azokat a lelki és érzelmi okokat, amelyek hozzájárulhattak ahhoz, hogy megbetegedtünk. Ha meg szeretnénk gyógyulni, az orvosi segítség mellett szánjunk időt arra is, hogy szembenézzünk a lelki problémáinkkal.

A pszichés eredetű gyökér okok felkutatásában érdemes pszichológus segítségét kérnünk. Egy megfelelő szakember objektív tanácsaival sokat segíthet abban, hogy elinduljunk az önismereti útunkon, melynek pozitív hatásait hamarosan a közérzetünk javulásában is érezhetünk.

Autogén tréning:

Az autogén tréning elsajátításával egy olyan relaxációs technika birtokába kerülünk, mely segít megküzdenünk a mindennapos stressz hatásaival, illetve fenntartani a lelki harmóniánkat.

Jelentkezés autogén tréning tanfolyamra:

Kálmán Judit, pszichológus és coach magánrendelés,

Cím: Budapest, XI. kerület, Gazdagrét, Frankhegy utca 9.

Kálmán Judit, pszichológus

Magánrendelésem jelenleg online pszichológiai tanácsadás formájában működik.

Önismeret és önmegismerés

Az önismeretünk egész életünk során fejlődik. Rengeteg környezeti hatás ér minket, melyekre megpróbálunk megfelelően reagálni. Viselkedéses válaszaink sikere nagy mértékben függ attól, hogy mennyire ismerjük magunkat, tisztában vagyunk-e az erősségeinkkel illetve a fejlesztendő területeinkkel. 

Fontos, hogy megismerjük a mozgató rugóinkat, illetve a határainkat. Tudnunk kell, mi az, ami motivál és előre visz minket, és nem árt, ha tisztában vagyunk azzal is, hogy mitől tartunk, szorongunk. Ha idáig eljutottunk, máris nagy lépést tettünk meg az önismereti utunkon.

Önismeretünk fejlesztéséhez számos módszer áll a rendelkezésünkre. Ilyenek például a következők:

– Önismereti tesztek kitöltése
– Művészi tevékenységek gyakorlása
– Műalkotások befogadása
– Pályaválasztási tanácsadás
– Pszichológia konzultáció
– Autogén tréning
– Relaxáció, meditáció
– Szimbólum terápia
– Coaching
– Önismereti tréning

A választás, hogy milyen módszert veszünk igénybe, illetve, hogy ehhez kérjük-e egy pszichológus vagy coach segítségét, a mi döntésünktől függ.

Tovább olvasom…

Ha szeretne résztvenni egy Autogén tréning tanfolyamon, hogy önismeretét fejlessze, forduljon hozzám bizalommal.

Kálmán Judit, pszichológus magánrendelése:

Cím: Budapest, XI. kerület, Gazdagrét, Frankhegy utca 9.

Kálmán Judit, pszichológus

Magánrendelésem jelenleg online pszichológiai tanácsadás formájában működik.

Hogyan előzhető meg a munkahelyi kiégés?

A nyári szabadságunk kivétele előtt egyre inkább érzékeljük magunkon a fáradtság jeleit. Vajon sikerül-e kipihenni magunkat néhány nap, vagy néhány hét alatt?

Ahhoz, hogy megelőzzük a kiégést, az egész év folyamamán ügyelnünk kell arra, hogy ne feszítsük túl a húrt. Csak annyi terhet vállaljunk, amennyi az adott körülményeink között nem túlságosan megterhelő számunkra.
Néhány jótanács ahhoz, hogy sikerüljön megőriznünk a testi, lelki és szellemi frisseségünket, és nem utolsó sorban, a munkakedvünket:

– Ha lehetőségünk van rá, a képességeinknek és az érdeklődésünknek megfelelő munkakört válasszunk.
– Megfelelő munkatempóban dolgozzunk, a kapkodás amellett, hogy irreális energiabefektetéssel jár, a minőség rovására is megy.
– Tartsunk óránként néhány perc szünetet a munkavégzésben. Ilyenkor sétáljunk egy kicsit, menjünk ki a mosdóba vagy igyunk egy pohár folyadékot.
– Dolgozzunk jó hangulatban, törekedjünk arra, hogy kollégáinkkal kiegyensúlyozott legyen a kapcsolatunk.
– Válasszuk ketté a magánéletünket és a munkát. Törekedjünk ennek a törékeny egyensúlynak a megtartására.
– Alkalmazzunk megfelelő relaxációs technikákat. A relaxáció illetve autogén tréning segít abban, hogy nap közben is felfrissülhessünk. 

Ha úgy érezzük, hogy a fenti szabályok többségének nem vagyunk képesek eleget tenni, illetve a ránk nehezedő stressz nyomása alól nem látjuk a kiutat, ne szégyeljünk tanácsot kérni a megfelelő szakembertől. Egy pszichológus vagy coach viszonylag rövid idő alatt hatékony támogatást nyújthat abban, hogy eljussunk a problémáink gyökeréig, és megfelelő megoldást találjunk.

Tovább olvasom…

Ha szeretne résztvenni egy öt alkalmas coaching folyamaton, mely segítségevel újratervezheti a munkában töltött mindennapjait, forduljon hozzám bizalommal:

Kálmán Judit, pszichológus és coach magánrendelése:

Cím: Budapest, XI. kerület, Gazdagrét, Frankhegy utca 9.

Kálmán Judit, pszichológus és coach

Magánrendelésem jelenleg online pszichológiai tanácsadás formájában működik.

Hogyan keressünk állást?

Az álláskeresés sikeressége sok összetevőn múlik. Érdemes átgondoltan haladni a tervünk megvalósítása felé, így lehetünk igazán hatékonyak, és hozhatunk hosszú távon megfelelő döntéseket. A következő kérdéseket mindenképpen tegyük fel magunknak, és ha úgy érezzük, nem boldogulunk egyedül, egy tanácsadó pszichológus vagy coach segítségét is kérhetjük a témával kapcsoatban.

Milyen munkát szeretnék végezni?

Ahhoz, hogy megtaláljuk álmaink munkahelyét, feltétlenül tudnunk kell, hogy mit keresünk. Alaposan át kell gondolnunk, hogy mi az a tevékenység, amelyet napi 8 órán keresztül szívesen végeznénk.

Mennyire reális az elképzelésem?

Ha kitaláltuk, milyen állást szeretnénk, érdemes megvizsgálnunk, hogy rendelkezünk-e a megfelelő képzettséggel illetve gyakorlattal ahhoz, hogy az adott munkakörbe minket válasszanak. 

Milyen típusú munkahelyen érezném jól magam?

A korábbi tapasztalatainkból már lehet, hogy sikerült rájönnünk, hol éreztük eddig jobban magunkat. Inkább a kisebb, családias jellegű munkahelyek vagy a nagyobb cégek munkamódja áll-e közelebb hozzánk. Ha pályakezdők vagyunk, érdemes tájékozódnunk a témában.

Tisztában vagyok-e az erősségeimmel és a fejlesztendő területeimmel?

Ha rendelkezünk kellő önismerettel, nagyobb az esélye, hogy megtaláljuk az egyéniségünkhöz leginkább passzoló munkakört. Tartsunk önvizsgálatot!

Hogyan írjak jó önéletrajzot és motivációs levelet?

Nem elég, ha mi tudjuk, hogy miben vagyunk jók, erről meg kell tudnunk győzni másokat is. Az első lépés, hogy olyan írásbeli pályázatot készítsünk, amely alapján egy munkaadó személyesen is találkozni szeretne majd velünk.

Hogyan viselkedjem egy állásinterjún?

Ha eljutottunk odáig, hogy behívtak egy interjúra, érdemes alaposan felkészülnünk. Nem árt, ha átgondoljuk, miről szeretnénk majd  beszélni, és miről nem. Természetesen fontos, hogy minél jobb benyomást keltsünk, ugyanakkor a hitelességünket is meg tudjuk őrizni.

Sok sikert az álláspályázáshoz!

A bejegyzést készítette: Kálmán Judit, pszichológus

Elérhetőségeim:

Kálmán Judit, pszichológus magánrendelése,

Cím: Budapest, XI. kerület, Gazdagrét, Frankhegy utca 9.

Kálmán Judit, pszichológus

Magánrendelésem jelenleg online pszichológiai tanácsadás formájában működik

Hatékony stresszkezelés

Mindennapi életünk során számos stresszhatás ér minket. Igyekszünk helytállni a munkahelyünkön, a feladatainkat megfelelő tempóban és körültekintéssel ellátni. A legideálisabb az lenne, ha a munkaidőnk végeztével a főnökünk pont annyira elégedett lenne velünk, mint amennyire mi magunkkal, és ez a sikersorozat egészen estig meg sem állna. Mindenre jutna időnk és a fáradtság legkisebb jelét sem éreznénk magunkon.

Valójában már nem törekszünk minden téren a tökéletességre, de sokszor így is nehéz elfogadni az ellenkezőjét. Mindennapi kudarcaink és a ránk nehezedő idő-nyomás az első számú stresszfaktoraink. A felhalmozódó feszültség hatására fokozatosan csökken a megküzdőképességünk, romlik a fizikai, lelki és egészségi állapotunk. A megszokott stresszkezelési módszereink nem minden élethelyzetben állják meg a helyüket. Nem mindig van időnk, hogy ebéd után egy jót aludjunk, vagy munkaidő után sétáljunk és beszélgessünk a szeretteinkkel. Nehéz a rohanó életünkbe beiktatni néhány órát, amikor végre lazíthatunk.

A relaxációs technika alkalmazása az egyik leghatékonyabb stresszkezelési módszer. Ahhoz, hogy hasznát vehessük a mindennapjainkban, tanulásra van szükségünk. Az autogén tréning lényege, hogy nincs szükségünk semmiféle külső segítségre (zene, napsütés, barátok vagy egy kényelmes zuga a lakásunknak) ahhoz, hogy ellazulhassunk. Elegendő néhány perc, amikor a figyelmünket magunkra irányítjuk, és a megfelelő relaxációs szövegünket magunkban ismételgetve tudatosan ellazítjuk a testünket. A vázizamzatunkkal kezdjük, majd a belső szerveink következnek. A módszer segítségével fokozatosan képessé válunk arra, hogy gyakorlatilag bármikor és bárhol meg tudjuk teremteni a testi, lelki és szellemi harmóniánkat. Mindezt persze egy tanulási, illetve önismereti folyamat előzi meg. A tréning időtartama több hét, végezhető egyénileg és csoportos formában is. Heti egy tanfolyami alkalomra és mindennapos, otthoni gyakorlásra van szükség a módszer elsajátításához. Az autogén tréninget oktató pszichológus támogatásával közelebb kerülhetünk a lelki eredetű betegségeink hátterének a felkutatásához is. Már az elő időszakban érezhetően javul a stresszkezelő képességünk, pihentebbnek és lendületesebbnek érezzük magunkat.